Betingelser for kjøp

Kjøpet du gjennomfører er regulert etter standard kjøpsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over Internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettsloven og e-handelsloven, og disse lovene gir forbruker ufravikelige rettigheter.Informasjon og avtalevilkår under er tilgjengelig på norsk. Vi minner våre kunder om at det er stor forskjell på angrerett, reklamasjon og garanti, og ber derfor om at informasjonen under blir lest nøye før eventuelt varer sendes i retur.

 

Priser
Alle priser er oppgitt i NOK og er inklusiv MVA. Frakt for kjøpet vil alltid fremkomme på din ordre før du sender din bestilling videre til oss (med unntak av bestilling av benkepapir der frakt blir kalkulert og fakturert i ettertid).


Betaling
Vi benytter Klarna sin løsning for bankkort/kredittkort i vår nettbutikk.


For å handle i nettbutikken kan du benytte debet- eller kredittkort (VISA eller Mastercard). Ved registrering av kortet trenger du det 16-sifrede kortnummeret (uten mellomrom), utløpsdato og CVC2-koden. CVC2-koden finner du i underskriftsfeltet på kortet ditt. Noen banker krever også at du legitimerer deg med BankID eller gjennom Verified by Visa-løsningen. Dersom din bank krever dette, vil du bli overført til en side hos banken din etter at du har tastet inn kortnummer hos oss.


All informasjon knyttet til din bestilling og betaling blir kryptert. Dette betyr at ingen har tilgang til kredittkortnummer, navn eller adresse når informasjonen sendes.

Bestille via telefon / e-post
Vi tar ikke imot bestillinger per telefon eller e-post. Bestillinger foretas via nettsiden. Spørsmål eller spesielle forespørsler kan rettes til kundeservice@helseoghudpleie.no.

 

Ordrestatus

Ved forsendelse av pakke over 1 kg vil du motta sporingsnummer på e-post. Du kan da følge leveransen på postens sporingssider.  For å kunne spore pakken er det derfor viktig at du registrerer din bestilling med korrekt epost og/eller mobilnummer.

 

Leveringstid
Pakken blir postlagt 1-2 virkedager etter bestilling - så sant vi har varene på lager. Pakken vil være fremme hos mottakeren innen 3-8 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor. Leveringstiden kan påvirkes av perioder med høy etterspørsel eller uforutsette forsinkelser hos vår transportør. Du mottar en beskjed om bestillingen din avviker fra den normale leveringstiden og du kan til enhver tid følge din forsendelse etter du har mottatt sporingsnummer.

Vi sender gjerne i to omganger om det er ønskelig. Gi da beskjed om dette i bestillingen.
Hvis forsendelsen er for stor til å få plass i postkassen, havner den på nærmeste postkontor/post i butikk i ditt område. Du får da en melding fra Posten.


Vi sender de fleste av våre forsendelser som servicepakker.

 

Alternativ leveringsadresse
Du velger selv hvor du vil ha varene levert, hjem eller for eksempel på jobben. Faktura sendes til hovedadresse. Du legger inn alternativ leveringsadresse i kjøpsprosessen. 

 

Uavhentede pakker
Nettbutikk for Helse og Hudpleie forbeholder seg retten til å avkreve betaling av porto for tilbakesending av varen.  Dersom du benytter deg av din angrerett, vil du kun belastes med kostnadene ved å sende varen i retur, jfr. Angrerettloven § 15.

 

Angrerett/Reklamasjon
Har du fått produkter du har feilbestilt eller ikke ønsker/angrer, kan du returnere dem til oss.
Ifølge Angrefristloven kan du angre bestillingen din innen 14 dager etter at du får giroen eller varen. Da betaler du som kunde omkostningene knyttet til returen av varen. Forutsetningen for returen er at emballasjen ikke er brutt.

Angrerettskjemaet finner du her.


Returadresse:

Nettbutikk for Helse og Hudpleie
C/O OK klinikken
Majorstuveien 36
0367 Oslo

 

NB:
Alle returhenvendelser må godkjennes før varen sendes. Husk derfor alltid å sende retursøknaden, og få returen godkjent før varen sendes.
Retursøknad kan lastes ned her, fylles ut og sendes via post til adressen over, eller som skannet vedlegg til e-post: kundeservice@helseoghudpleie.no.

 

Legg alltid godkjent retursøknad ved returforsendelsen og merk pakken med returnummeret. Kjøper må betale returporto i de tilfeller der varen returneres på grunn av angret kjøp.
Kontakt oss på e-post kundeservice@helseoghudpleie.no, eller ring til kundesenteret. Telefon: 23 21 38 00 (mandag til fredag 08.30 - 15.00)
Da vil vi sende deg en returslipp slik at du ikke trenger å legge ut for porto i returen. Reklamerer du på grunn av skade på varen, si ifra om du vil ha ny vare eller ikke.
NB! Vi tar ikke ansvar for portoutgifter på returforsendelser som er sendt i retur uten å ha vært i kontakt med kundesenteret.

 

Slik ivaretar vi din sikkerhet (Privacy policy)
Din sikkerhet er viktig for oss, og du kan alltid føle deg trygg når du handler i helseoghudpleie.no.

Når du betaler med kort behandles dette av en uavhengig tredjepart (Klarna). Informasjon som er knyttet til betalingen har vi som utsalgssted ingen tilgang til. Ved betaling med kort blir du linket til en ekstern lenke der din informasjons krypteres når den behandles av din korttilbyder. Dette er et system som er godkjent av korttilbyderne. Om du ønsker å lese mer om dette kan du trykker her.

  • Det er ingen kjøpsforpliktelser hos helseoghudpleie.no. 
  • Du velger selv om du vil betale med VISA eller kredittkort over Internett.
  • All informasjon krypteres i betalingsprosessen.
  • Ingen andre kan tyde hverken kredittkortnummer, navn eller adresse når bestillingen sendes over nettet.
  • Vi innhenter alltid autorisering fra kortleverandørene for hver enkelt ordre.
  • Kredittkortet belastes først når varene sendes ut fra oss, før varen sendes er beløpet reservert på din konto.
  • Vi videreformidler eller selger ikke e-postadresser eller personlige opplysninger til tredjepart.

 

Har du andre spørsmål vedrørende sikkerhet, kontakt kundeservice@helseoghudpleie.no.

 

Slik ivaretar vi dine rettigheter
Ved handel på helseoghudpleie.no gjelder angrerettloven og kjøpsloven, og vi følger alle retningslinjer for tryggere Internetthandel. Dette betyr at dersom det er feil på varen eller du angrer på et kjøp, kan du returnere varen innen 14 dager. Ved ønske om retur må du fylle ut angrerettskjemaet som du finner i ordrebekreftelsen eller det kan lastes ned her. Du kan også ta kontakt med oss på forhånd på tlf. 23 21 38 00 eller til kundeservice@helseoghudpleie.no slik at vi kan sende deg et returskjema. Du må selv dekke portoen om du benytter deg av angrefristen.

 

Forbehold
Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil og prisendringer.

Nettbutikk for Helse og Hudpleie tilstreber til en hver tid å gi korrekt informasjon om våre produkter. Vi tar imidlertid forbehold om skrive- og trykkfeil, og derav at priser, bilder og teknisk informasjon om våre produkter kan inneholde feil. Dette kan medføre at vi ikke kan levere i henhold til angitt informasjon på våre nettsider. Nettbutikk for Helse og Hudpleie forbeholder seg retten til å kansellere din bestilling, eller deler av denne, dersom varen(e) er utsolgt. Vi vil selvfølgelig informere deg om dette og tilstrebe og tilby deg et alternativt produkt.

Forbrukerrådet sine nettsider

Angreretten gjelder kun ved forbrukerkjøp og er derav ikke gjeldende for bedrifter eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.



Andre spørsmål 

Har du spørsmål eller finner ikke produktene du er på jakt etter?
Ta gjerne kontakt med oss på telefon: (+47) 23 21 38 00 eller skriv til oss: kundeservice@helseoghudpleie.no så vil vi besvare din henvendelse så fort som mulig.
Du må påregne noe lengre svartid dersom du stiller spørsmål i helgen, på rullerende helligdager, og i jule-, og påskeferien.